Semester vecka nr.3!


Lite bilder på vardagsrummet som snart är färdigt, lite suddiga bilder!!!!
Köket har oxå fått lite mer skåp och bänkskivor, samt att vi köpte ny kyl på Elgiganten i lördags och det var i sista stund för på söndag när jag började baxa ut den gamla kylen så var det vatten bakom den, lite panik fick man ju, man undrade hur mycket vatten som kommit på golvet o gått under denna? 
Vi är kattvakter åt svärmor o svärfar,de har åkt till Söderhamn o hälsat på Kalles äldsta syster!
Ikväll är det som sagt Allsång o Morden i Midomer som gäller!!!
Till veckan som kommer så kommer nog lillprinsessan med mor o far upp! Va kul!
Nu väntar Anna o gubben att vi ska åka o titta till katten! Kanske åker vi och badar oxå!!!! Kanske det är för kallt för min del, man har ju detta med ena benet som jag får sendrag i så fort det blir kallt!!!
Nog om detta, vi höres alla bloggare!

Semesterns 3:e dag!

I helgen var Sofia med familj upp och det är alltid roligt, vi var på ö-tå marknad!
I måndags ringde svägerskan och undrade om vi ville ha en likadan soffa som vi har! Jag sa att jag måsta prata med gubben, nog tyckte han att det lät bra, då började han fundera hur vi skulle möblera rummet, han började knacka i väggarna för att se om det skulle gå att göra en ny dörr öppning till köket från rummet.
Sagt och gjort nu har vi en ny dörröppning till köket från vardagsrummet, vi har satt igen dörren ut till hallen. Bilder kommer senare(Anna har kameran i Björkfors).

Baka baka bulla, sätt smör emellan, socker under, socker på, vem ska lilla bullan få?

Lite kanel ska det också vara på bullarna, tycker lillan!

Morfar har köpt en ny gunga till prinsessan, fin eller hur?
Här sitter hon och har fått sin allra första fläskläpp, var lite ledsen, men med lite gungning så gick gråten över!!!
Herregud vad jag led när hon slog sig i läppen!
Ska nu fortsätta och plocka i sakerna från rummet, ikväll/natt så är jag och gubben chafförer till ett par vänner som firar en 70 åring inne i stan!
Har det bra i sommar värmen alla bloggare!!!!

Äntligen semester!

Nu har man börjat sin semester och det ser ut som att vädrets makter är med mig!!!
Sitter och föröker uppdatera med en liten tjej som ska hjälpa till! Har tänkt att åka till Ö-tå marknad på eftermiddagen! Sofia o Christoffer for till Ikea och vi har hand om lillan, har precis gjort en bulldeg, tänkte lillan skulle få baka själv! Gräsmattan är klippt och växthuset vattnat!
I torsdags så blev en av katterna överkörd på stora vägen, så Anna har gråtit en skvätt, visst blir man ledsen men vi har sagt att när vi bor så pass nära vägen så kan man inte vakta i dom!
Nu ringer degklockan! Vi höres alla bloggare!!!!
TREVLIG SOMMAR!!!!

1 vecka till semestern!

Nu är det nedräkning, för varje dag som går!!!!
Imorgon ska vi till Lule och hämta hem Anna och föra Anton til Karro! Anton sa att han skulle ta med sig sin dator och sodastreamen!
En bild på killen som tog sitt allra första dopp i torsdags!


När vi ändå är i Lule så måste jag stilla min "abstinens" träffa lillan såklart!
Denna helg är det Pajala marknad och nästa helg Övertorneå marknad och då ska jag dit!!!!


Detta är efterrätten idag! 
Pannacotta m bärsås!
Ska fortsätta och plocka i hallen och slänga en massa saker!
Vi höres alla bloggare!