Loppis!!!

Har plockat lite grann som ska skänkas till loppiset, som vi har imorgon på Folkets Hus kl.10.00, har oxå bakat för att ungarna ska få sälja lite grann, så de som har möjlighet kom och besök oss!!!
6:orna ska åka till Göteborg i början på juni.
Jag tycker som Kajsa att det är skönt att Elli och Åke har kommit hem, när en kollega som Elli är borta så är man halv!!!!!!!!
Ska ta en stor kopp med te och lägga upp fötterna och bara slappa resten av kvällen, vi hörs kära bloggare!!!!

Kalas!!!!

Nu har man avverkat Antons kalas eller vad han nu kallade den för( de som kommer för att äta tårta)och då menar han den närmaste familjen.
Här har vart full rulle från morgon till nu på eftermiddagen.
De stora barnen överraskade oss igår(21.30)kom de från Lule tillsammans med Christoffer(Sofias kille),Karolina ringde och frågade vad jag hade bakat och jag svarade, då sa hon det till de andra och de tyckte att det lät gott och att vi kanske kommer hem, när hon ringde så var de redan i Vojakkala och de tog vägen förbi Lotta och Sara i Kukkola.
Har inte hunnit ut alls idag, Kalle håller på att fixa till bilen i Keräsjänkkä(hos svärmor o svärfar).Han sa att det kanske tar fram emot midnatt innan han är färdig, för Anna ville följa med,men hon hade nyss kommit hem från Lisa Kangastie, där har hon vart sedan i fredags så det fick räcka.
Ska snart inta en middag som är i ugnen, vi hörs kära bloggare.....

Storstädat !!!

Nu har man storstädat hela huset, från toppen och till grunden.
Har vart till Luleå och titat på en lägenhet åt storbarnen, den var jättefin med nya fina ljusa tapeter, vi får se om vi får den!
De små har tjatat sedan onsdag att vi ska fara och åka skidor men det var kallt till på torsdag, så var vi en tur och i idag var vi två gånger och åkte. Tvättade alla sängkläder och hängde ut dessa och vad gott det luktade när jag hämtade in dom.
Har oxå bytt gardiner i köket och rummet, jag fick lite inspiration över, så jag sydde nya till rummet, hade fått tyg av min mor det blev paneler.
Ska börja med maten snart, ungarna har bestämt att vi ska äta kebab och pommes frites med dressing och grönsaker, vi syns och hörs kära bloggare!!

Änteligen!!!!

Nu har man spelat den sista föreställningen av showen för denna gång.
Samtidigt känns det bra och samtidigt vemodigt, men nu så kommer familjen att få se mer av mig.Imorgon är det bara resten kvar att städa.
Anna åkt till Lule med de stora flickorna och ska vara där några dagar, vi åker och hämtar henne på onsdag,men skulle jag få bestämma så skulle jag ej släppa henne alls.... men det går hon ej med på. Jag vet ju att de har det bra men ändå....
Vi ska och titta på en annan lägenhet åt flickorna och senare till Boden för att se om vi hittar en fin balklänning åt Sofia, som man kan hyra, hade tänkt sy en till henne men hon sa att om det kostar mindre så varför inte hyra en (så slipper du mamma)hon sa att man använder den bara en gång i sitt liv, det var klokt sagt tycker Kalle och jag.
Ska ta mig en stor kopp med te och lite honung och en huvudvärks tablett, vi syns och hörs kära bloggare!!

Host och krax!!!

Har fått feber och ont i halsen så det bådar inte gott till premiären,i halsen känns det som om någon har satt en rasp. Jag blir bara hesare och hesare men ska vara hemma och kurera mig med honung, te och ingefära.
De andra tränar väl för fullt på K-G hallen just nu. Jag orkar ej tänka på detta just nu, ska dricka en stor kopp te med ingefära så vi syns kanske på fredag på premiären eller någon annan dag, väl mött kära bloggare.