Hagel skur!!!

Igår var vi och firade mor på en tidig morsdag! Hon e på marknad nästa helg! Därifrån så åkte vi till Lule och till ungarna, mellan Nikkala och Säivis så möttes vi av en hagelskur som slog mot bilrutan, jag trodde att den skulle gå sönder!!!! Bucklor på taket!!!!!
Vi hade med oss en tidig present till lillan från gammelmormor och gammelmorfar, bild kommer!

Hjälpte Sofia med lillans vagn oxå!

Vi åt fläskfilé och potatis skruvar med sås! Mums!
Karro hade bakat en ananaspaj och jag en pottiskaka! Lillan hon tyckte om den sistnämnda!

När vi skulle fara hem så tog lillan på sin keps och ville ha hjälp med skorna, hon skulle med!!!
Vilket pusskalas det blev sedan, klockan var närmare 22 innan vi kom iväg till Karro och hämta Annas saker!
Vi var hemma först vid 23.30, men va älgar det var vid vägkanterna! Farligt farligt!
Måste sluta för denna gång! Måste förbereda mig för morgondagen och tisdag då jag och MP har de sista dagarna mattepilotutbildningen på Palogården!
Ha det bra tills nästa gång!!!!

Liten uppdatering!

Förra helgen hade vi hemma flickorna från Lule och de stannade till i onsdags, jätte kul!!!
Vi har busat och lekt en massa!
Var in till stan och handlade skor till lillan och Sofia och sedan till Ikea och där hittade flickorna glas m.m!
Ica Maxi fick också ett besök!!!
Lite bilder!

Tindra har bäddet ner
Anton i tvättkorgen!

Här leker Tindra att Anton
är en häst!!!

Lite pyssel!!!
Nu väntar middagen att jag ska börja med den eller om vi kan övertala gubben att vi åker till stan och smaskar!!!
Si ju lejter alligejter!