Äntligen!!!!!!

Nu har semestern börjat, jag tog måndag o tisdag ledigt för vid skulle bara ha 3 barn, agneta lovade att det gick bra (tack Agnes) ska inte glömma detta.
(min gubbe ska vara i stan 8.15 på måndag med den andra bilen och byta framruta och ahn vill inte sitta 5 timmar i stan, så då får jag väl hämta honom därifrån) detta var den riktiga orsaken till att jag tog extra ledigt.
Under dagen har vi från förskolan vart på Mattis stranden och där minsann så mötte vi Anki som hade Helge med sig, hon hade doppat sig i älven, det var väldigt modigt av henne för det var kallllllltttttt i vattnet.
Agnes och jag trodde inte henne först men hon doppade sig 2 gånger, bara för att vi skulle se att hon gjort detta tidigare:)
Vi tyckte att det var synd att inte kameran var med...... men det tyckte inte Anki.....
Elli uppdatera dig.....
Nu så ska gubben ha datorn, så vi ses väl på stranden kära bloggare!!!???

Snart!!!!!!!

Det är bara fredag, måndag och tisdag kvar att jobba, vad jag längtar efter ledighet.....
Nu har värmen kommit, vi var med barnen från fritids och förskolan till Mattis stranden för att bada, när vi kom dit gick solen i moln och det blev lite kallt, men inte ville barnen kliva upp för det.
Vi ska nog prova på nytt imorgon igen, de har ju lovat varmt då oxå.
Här hemma regnar det småskurar stundstals, så inte kan man vara ute o jobba i trädgården heller.
Här tog orken slut, orkar int skriva mer, vi hörs !!!!!

En vecka kvar!!!!!!!

Nu är det bara 7 arbetsdagar kvar att arbeta,vad jag längtar.......
Som sagt var, så var jag och Anton till Lule igår, vi var till Sara som fyller 4 år, där blev man bjuden på smörgåstårta och vanlig gräddtårta, det var smarrigt.
Fick plantor med mig hem för syrran hade för många.....Anton hade inte tid att fara hem därifrån för gubbeb hennes skulle börja fylla poolen med vatten och han skulle hjälpa till, men efter många om och men så fick jag med mig honom, vi åkte till flickorna och sedan för att handla på ICA MAXI.
Vi var hemma vid halv 7 tiden, då började jag att plantera blommorna som jag fick av syrran, pust och stånk och stön !!!!!
Idag har jag klippt gräsmattan bakom huset och fixat i blombänkarna, samt att jag har sytt ett segel till blombåten, det blev bra om man nu får skyta lite ????
Nu ska jag ta och sätta fötterna i varmt vatten (fotbad) och sedan äta lite chips med ostdipp...
Vi hörs !!!!!!

Midsommar!

Nu är det midsommar men man kan ju tro att det är höst som det blåser.
Vinden är ganska kall när solen går i moln.

Igår var jag på en jättebra föreläsning på Folkets hus, jag fick med mig två förväntans fulla små flickor E + J, de skulle hem till en fröken från dagis, där skulle de äta och leka, sedan väntade dom på mig utanför "folkan" och skulle med tillbaka till dagis. Oj vad det var roligt att ha dessa tjejer i bilen , de pratade och frågade om saker hela vägen hem.
Idag var det två av oss på skolan/förskolan som hade sin sista dag före semestern, vad skönt för dom, jag har inte semster förrän om en vecka och två dagar, Ni ska veta vad jag räknar ner dessa dagar.
Sitter i min ensamhet just nu de andra åkte till karungi för att hjälpa S med ett partytält....hoppas att det inte blåser bort till grannarna.

På lördag åker jag med mina små till Lule på 4års kalas, min gud dotter fyller hela 4 år,tänkte oxå hälsa på mina stora förståss.

Ska gå och vattna i växthuset så vi syns när vi hörs!!!
P.S Trevlig midsommar på Er gamla och nya bloggare!!!!

Personalfest!!!!!

I fredags hade vi personalfest i Hedenäset på kursgården där, Göran Rönnbäck har en tillsammans med en annan Göran,denna första Göran har jobbat på skolan till 1998 tror jag,han slutade då och flyttade till Lule.
Där blev några av mina kollegor mer eller mindre runda under fötterna, själv var jag chafför, men det gjorde inget ,hade roligt ändå.
Vi bjöds på god mat och dryck. De smaskiga detaljerna kan man ej berätta på detta forum eller hur?

Lördagen gick i gräsklippningens tecken, dessa maskrosor känner på sig när man kommer med gräsklipparen, då lägger de sig ner och reser sig när man kört över dom, men man får ej ge sig!!!!

Söndagen tillbringade vi hos min mor ,hon fyllde år i torsdags och hade en liten fest måltid för oss och de stora ungarna från Lule.
Vi spelade kubb och brännboll ett par timmar innan vi fikade, tårta och annat gott.
På jobbet börjar det vara mindre barn för varje vecka som går, vi gjorde schemat för hur vi ska jobba denna vecka. På onsdag ska vi på föreläsning på folkets hus, det handlar om "Reggio Emilia",det är 2 föreläsningar, den ena börjar kl.9-12 och den andra kl.13-16, hoppas att det är en bra sådan!!!!! Hoppas att Ni har det bra kära bloggare tills nästa uppdatering!!!!

Jaha, så då var det gjort....

Äntligen har jag fått ut allt i växthuset.
Måste bara berätta att min näst äldsta har förlovat sig, förra onsdagen på balen hade dom gjort det, vad kul och skönt för hon har vart med om så mycket redan som ung......
Killen är en "super duper kille nummer ett".

Så har ett till skolår gått,när jag satt och skrev det sista veckobrevet så hade jag tårar i ögonen, det är sorgset att skiljas från dessa fin barn som jag fått äran att undervisa i ett år.
Men det blir nya tag till hösten fast det ej är klart hur det ska se ut än......
Har lovat att skicka några foton som ej vi fått ut från skrivaren under sommaren, barnen frågade om det kommer att vara ett riktigt brev!!!!!!
Klart att man gör det nu när de väntar på brev.....
Nu ska göra mig en varm macka och se lite tv, för att sedan ta fram kläder åt de mindre här hemma och kanske till mig själv oxå.
Vi höras och synas.....

Äntligen......

Nu tror jag att sommaren kommer på riktigt....
Tack alla bloggare för en rolig och trevlig går kväll, vaknade vid 7 tiden av att en fågel sjöng utanför sovrums fönstret, undrar om det är Häxans lilla fågel som flyttat hit??????
Var ganska hungrig på morgonen, så jag värmde lite janssons frestelse och det var mums fillibaba.
Har också hunnit till skolan en stund nu på morgonen och gjort fördigt till avslutningen, Elli kom också och hjälpte till.
Om en stund ska vi åka till moder och faderskapet för att hämta sättpotatisar.
Sii ju leter, alligeter!!!!!

32335-5

32335-5


Sofia och Christoffer på balen.

Här är en vild på min näst äldsta och hennes tilltänkta......

Utflykt.........

Har precis kommit hem från en lång utflykt som strandade i Piteå.
Var och hälsade på Kalles mellan syster och hennes barn och barnbarn,
sedan gick färden till Luleå och till de stora flickorna, där var de på väg på en fest.....
Jag har lite svårt att slappna av för Anna är på skolresa till Göteborg, de har kommit fram har hon ringt och sagt och att allt har gått bra.... snyft och snörvel......
Jag ska ringa varje dag och höra hur det är, eller är man för mammig??????
Nu ska jag gå och hälsa på den kända mannen från himmelen.....John Blund!!