Hallö!!!!!

Tio första
Första bästa kompis:
Maria Wikström
Första bil: En röd saab v4:a
Första kärlek: vid 9 års ålder
Första husdjur: en setter valp som jag döpt till Hoss
Första semester: åkte med mor o far till stugan i Keräsjoki
Första jobb: på dagis i haparanda
Första köpta skiva: Elvis "love me tender"
Första riktiga kärlek: när jag träffade min gubbe
Första piercing: Hål i öronen när jag var 15år
Första konsert: Hurriganes i Happis
Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Black Tower vitt vin
Senaste bilfärd: I morse när gubben skjutsade mig till jobbet
Senaste filmen du såg: "Hartbreak hotell" som jag lånat av Elli
Senaste ringda telefonsamtal: Till Karro
Senaste bubbelbadet: När vi var i Kuusamoo när jag fyllde 30 år
Senaste spelade cd: Markus
Senaste kyss: Av min man så klart!
Senaste gången du grät: I veckan
Senaste måltiden: melliset på frillo(oboy o polarkaka)
Åtta har du nånsin
Dejtat en av dina bästa kompisar:
Nej
Blivit arresterad: Nej
Blivit kär vid första ögonkastet: Ja
Fastnat med blicken i någons urringning: Nej
Fått ditt hjärta krossat: Ja
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej
Haft ett one night stand: Nej
Busringt till någon: Ja när jag gick i mellan stadiet

Sex saker du gjort idag
1. Druckit dåligt vatten
2. Varit på badet
3. vikt en pappers groda
4.haft rast
5. Plockat pärlor från golvet
6. uppdaterat bloggen


Fem favoritsaker utan rangordning
1. bilen
2. tv.n
3. symaskinen
4. mobilen
5. soffan
Fyra personer du kan berätta allt för
Syrran, Elli,Gud och Jesus

Tre val
Blått eller rött? rött

Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

Två saker att göra innan du dör
1. Jag vill bli mormor o farmor många gånger om
2. Få leva ett bra liv.
En sak du ångrar
Att jag inte sagt ifrån tidigare till vissa personer

Det var allt

Jag utmanar Agnes,Linda,Seija


Uppdaterings dax !!!

Fick uppmaningen att uppdatera mig, ibland har jag inget att skriva om tycker jag och ibland finns hur mycket som helst men då blir det hjärn släpp.
Igår så skulle vi några från teater styrelsen åka till Luleå och se på Amadeus, vi skulle samlas på skolan parkering och sedan fördela oss i 2 bilar. Jag skulle åka med Anja och den andra bilen kördes av Rosa, Vi startade färden mot Luleå, men det ville sig inte bättre att Anjas bil började låta illa, vi hade  kommit fram till Tandfors skylten, vi klev ut för att se om det var punktering men det var det inte så A ringde sin gubbe och han trodde att det var något med styrningen iframvagnen på bilen så den fick man ej köra mer!!!
Var tvungen att ringa Elli i den andra bilen och tala om att vi inte kommer någon vart, de var nästan i Kalix då, så de vände och kom och hämtade oss, nog var det trångt i baksätet med 4 kvinnor!
Vi försökte ringa olika firmor i Kalix som hyr ut bilar men allt var stängt, så tanterna bak i bilen de fick sitta så till Luleå och hem, denna resa kommer man att komma ihåg länge!!! Ja säger då det att teatern eller operan var inget för mig, så de som missade den missade inget alls, höll på att somna några gånger men när de skrek så studsade man i sätet.
Vi gjorde lite shopping också, jag hittade en armbands klocka för 100 kronor o lite saker till barnen.
Vi var och åt på Thai,Thai på storgatan och gud vad det var gott men starkt.
Denna dag ska spenderas utom hus, har gjort eld i grillen och väntar att det ska blir glöd!
Si ju lejter mi frends!!!!

Påsklov!!!

Påsken kom och gick!
Torsdagen avslutades ca 15.00 inga barn kvar på frillo, har aldrig hänt tidigare!!!
På kvällen kom Sofia o Christoffer hem och överraskade oss med deras besök,
på långfredagen satt vi köket o åt frukost, kag var in på nätet o kollade mina mail o upptäckte ett från Ikea så vi bestämde att åka dit, visst hittade jag saker billigt bl.a en golv lampa för 29 kronor så det köptes 3 stycken som skall ges i present. Väl på Ikea så ringer min mobil o det är H som undrar om vi ville komma o "dricka" tacos hos dom på kvällen o det ville vi gärna.
Så på påskaftonen hade man lite skallebank men man överlevde. Svärmor ville bjuda oss på middag denna dag, så givetvis åkte vi dit och var där hela kvällen, påskdagen tillbringade vi hos min mor o far i Keräsjoki o där blev det oxå mat, nu vill man ej se åt några ägg på ett tag.
Sofia o Christoffer åkte hem därifrån, förresten så ha dom har 2 katter som de vill bli av med om det är någon som vill ha så ger de bort dom, de är inne katter, den ena är kille"Diesel" som blev kastrerad i julas o den andra tjej"Mercedes" förstås, hör av Er om Ni vet någon som vill ta dom, det går att dela på dom man behöver ej ta båda!!?
På annandagen så låg vi på sofforna o slöade,  var på promenad några gånger oxå.
Idag ska man fylla på förråden för kommande vecka!
Nä, nu vänta lunchen på mig och de andra, vi hörs och syns!!!

Tiden går....

Vad dagarna rinner iväg!
Vi har redan onsdag imorgon, då ska jag med Anna till Kalix bm och visa upp utslagen hon har i ansiktet,och på kvällen ska vi från jobbet och fira en fd arbetskompis på O´Learys jag tror man stavar det så men är ej säker!
Har vart och satt fjädrar i riset på gården för har man allargier i familjen och ändå vill ha detta påskris så får det bli på utsidan som det hamnar, har oxå gjort en knippe som skall placeras på graven imorgon kväll, så om Ni går på högmässa under påsken så titta till höger när man kommer in till kyrkogåden, där har jag satt riset.
NÄ nu ska jag ta min kopp te och gå och glutta på Martin och gänget o sedan är det dags för House sedan väntar nog John Blund på mig......
Linda tänker på dig! Hör av dig om du vill!
Si ju to morro eller sedan!