Kissen!

Kissen!

Så här bra borde man ha det!!!!
Här blir man kallad det ena och det andra om man inte uppdaterar sig ofta....
Vad som hänt senast: förra veckan var man ju på invigningen av Ikea och fick sig ett presentkort på 300 kronor och det var ej fy skam, för man stod ju där i 3 timmar och väntade och väntade, tacka vet jag Ronny Eriksson, han kan värma upp en ganska så frusen publik.
Väl inne i butiken så var det varmt och skönt, vi gick ganska fort till resturangen och åt och fikade, för att orka shoppa, det blev både det ena och det andra bl.a ljus olika slag,täcken till gubben och mig själv, 6 koppar, små stapel lådor åt barnen, ytterkrukor i vitt och godis.
I fredags så sa gubben att ska vi fara på Ikea på lördag och visst ställer man upp och far men gud vad vi ångrade oss, först snurrade vi och sökte parkering i säkert 45 min och väl där var kö in och kö ut, så allt de vi tänkte inhandla blev kvar där. Vi hade tänkt äta middag på resturangen men det fick bli Bacchaus istället.
I måndags var jag och Anna och handlade varorna som blev kvar i från lördags och lite till, vi hann oxå besöka Rusta där införskaffades det en ljus slinga med fjärilar m.m.
Idag har vi vart till barn mottagningen i Kalix med Anna och Anton, de var bra med lungorna, men gossen måste smörja sig mer och oftare nu när vintern kommer, han får börja prova äta fisk men bara hemma än så länge, Anton blev jätteglad!
Vi hant in till Repas butik oxå där hittade jag panelgardiner till julen, tänkte nästan sätta upp dessa i helgen men får se hur det blir......
Var oxå in till Ica i Näsbyn och köpte butterkaka och winerbröd som vi bjöd de äldre paret på!
Nu ska jag leta efter sjalmönster på nätet så vi hörs alla plockare!!!!

IKEA !!!!!!!

I morgon har man semester för att kunna gå på IKEA med lillasyster o den äldsta dottern.
Var till stan för att hjälpa till o sätta upp marknadsbordet åt mamma utanför Folkets hus....
gud vad det blåste kallt o snöade, men vad gör man ej för de äldre.....
Var sedan o åt på pizzerian Amanda, jag åt en kyckling rulle(pizza) den var god o smarrig.
Förra fredagen var vi och åt ostbricka o drack vin hos ett par bekanta, min syster ringde och frågade vad vi gjorde som vanligt, jag svarade att vi drack ostbricka och åt vin....oj vad hon skrattade......jag undrade ju varför hon skrattade då berättade hon vad jag hade sagt !!!!!! Nog blev det en och annat glas vin men gott var det.
Torsdag ska man bara jobba halva dagen, för vi (jag Elli o Anna-Maria) ska på en utbildning på Sverige finska folkhögskolan mellan 13.00 och 16.00.
Ska snart gå och lägga mig för natten så att man orkar kliva upp tidigt, fast Kalle sa att varför lånade Ni inte morfars husvagn o  campade utanför Ikea, men så kan man ju inte göra  eller?  Fast när man såg på nyheterna för en stund sedan så var det folk som skulle sova utanför, nog är man tokig men inte så tokig!
Linda och Nina jag tar med fler handdukar på torsdag så det finns att köpa, jobbar till 5 på fredag så det är lugnt !!!
Kajsa hoppas att du får en bra dag på joppet !!!! 
SI JU !!!!!!

Suck !!!!!

Fy för att var hemma o vara halv invalid......

Vad har hänt sedan sist jag uppdaterade mig ?
Lite om min sjukdoms bild: den lyder som så att jag får ej stödja så mycket på foten så jag hoppar på kryckor o det är inte det lättaste, jag är hemma till fredag o far o provar igen o jobba, längtar så mycket efter alla barn på förskoleklassen o frillo!!!!
Den stora ungen har åkt hem till Lule o visst känns det .... den näst största ungen har brutit upp med killen o flyttat till den stora ungen igen..... de har väl tänkt ta en paus eller vad det nu heter!!!!
När vi flyttat hennes alla saker till lägenheten så såg jag att  hennes nya cykel stod ute ännu o sa att ska vi sätta in den i förrådet men det sa hon att det hinner hon göra sedan, när vi kom tillbaka efter att ha hämtat pizza så var cykeln borta..... flickorna hann elda upp sig , jag lugnade dom o sa att  titta i cykelförrådet ( spåren av cykeln ledde ditåt) om den är där o gissa om vi vart överraskade, någon snäll människa(det finns sådana än) hade lyft in den dit!!
Anton har vart i Lule hela höstlovs veckan o tänkte inte komma hem alls..... han hade sin dator med sig....så det var ingen brådska att komma hem.
Har tänt ljus på gravarna för de som ej finns mer, tänker på mormor som snart varit borta i två år snyft (en tår faller på kinden) vet ej om man blivit "mer" känslig på senare år?
Min syster har sytt spis-julhanddukar  som jag har till försäljning på frillo på  fredag om det är någon som vill inhandla en fin julklapp????
När Kalle var till Lule o hämtade Anton så var han in på Jula om inhandlade en boxer till tv:n, oj vad det vart mer att titta på.... just nu följer jag Star Trek på tv6, nu ska jag sätta mig tillrätta i soffan med en kopp te, si ju leijter alligeitter alla plokkare!!!!