Höst städning!

Har "städat" ute på gården, tagit bort nästan alla gamla blommor o tömt jorden i gropar som finns här o där.
Tvättat alla fönster på huset utvändigt,mellan o invändigt,det var ett jobb som hette duga, fy tusan för det, men nu är det gjort...tills våren kommer igen.
Håller på att koka fisksoppa,korvgryta, gör smörgåstårta o vanlig tårta tills imorgon när den äldsta fyller 20 år, hon önskade sig dessa saker och visst ställer man upp o gör detta, allt för mina barn....
Sitter just nu och har en fruktansvärd hjärtklappning så att det tar på andningen o man måste hosta mellan varje ord man säger, har haft detta tidigare oxå men det var många år sedan o då trodde läkarna att det var hjärtmuskelinflammation, men det var det inte, puh för det!!! Kan vara stress?????
Jag har  Anna till hjälp att skriva detta inlägg! Tur att man har henne!
Nej , nu måste jag lägga mig en stund till o vila, så vi hörs o syns!!


Höst

Äntligen är hösten här!


Party,party....

Vi har firat farmor i dagarna 2, var där i lördags och satte upp 2 markiser som vi köpt åt henne o farfar, oj vad så lite var uppskattat!
Där vart vi bjudna på kebab o klyftpotatis, smaskigt som vanligt, efter maten gick jag o svägerskan på promenad i byn, vi kom till ett hus som stått tomt i flera år, där skulle vi titta in i fönstren på baksidan o blev rejält skrämda av mina ungar (den stora o deras kusin+ Anna o Anton)som stod där när vi gick runt hörnet, herregud vad vi skrek o hotade att slå dom. Men vi spankulerade vidare bakom ladugården som fanns där och jag hittade ett par jättefina pardörrar där, ska ringa tilll dom som äger stället o höra om man får köpa dessa dörrar.
Efter denna upplevelse så gick vi upp på Lammasvara berget som ligger alldeles bredvid farmor hus i Keräsjänkkä, inte hade jag några klättrar skor på mig inte utan jag fick gå i birkenstock tofflorna och bara det var en pers i sig, men väl där uppe så hade man en fin utsikt. Neråt gick det långsammare, för det var halt så idag har man träningsvärk i muskler som man inte visste att man hade. Söndag var vi tillbaka hos de äldre, för mer främmande skulle komma o de behövde hjälp o visst ställer man upp!
Denna vecka som kommer är bokad för en massa ex. tisdag p-möte, torsdag valutbildning i stan och söndag jobba som valförättare på K-G hallen, så kom och lämna Era röster till oss!!!!!
Nä nog om detta ska ta mig en kopp te för det gör ont i halsen, vi syns o hörs alla bloggare!
Kajsa kommer du ihåg vadet????

En dag senare!!!!!

Skulle ha uppdaterat mig igår men det blev aldrig av, vi var på hundutställning i Töre och senare for vi genom Morjärv o där gick vi in på GK:s, bara för att titta om det var tomt, det var det inte, de hade börjat fylla upp med saker igen.
Idag har jag städat hela dagen o bytt gardiner i kök och stora rummet, Kalle o Anna for med de äldre paret Flygel till Boden för att hälsa på farbror och kusiner.
Mor o far var förbi en sväng på förmiddagen.
Har fullt upp på jobbet med 6 åringarna, kul har vi ialla fall,de vill ju så mycket och då måste man ju passa på att ge dessa gullungar uppgifter!!!
Veckorna bara rusar iväg, snart har vi valet här och då ska man jobba där, passa på att komma och välja!!!!
Kajsa kommer du ihåg vad du ska fixa till denna dag??? Kommer du ihåg VADET????? Jag vänta med spänning!!!!
Nu ska jag medicinera Anton, han fick feber i fredags och det vill inte ge sig, så vi si yo later!!!