Läkarbesök!!!

Har vart på vårdcentralen på morgonen o fick träffa doktor Aro, tack Kajsa för tipset att gå direkt till rådgivningen annars hade man väl suttit där än!!!
Han tröck o knackade på benen oj vad det gjorde ont, ville skrika flera gånger men jag bet ihop o sa bara aj några gånger!!!!
Han skickade mig till provtagningen o där tog de 5 rör för att skickas till Sunderbyn o till Kalix, så här sitter man nu o väntar, men kan få vänta kanske tills imorgon eftermiddag oxå på svaren.
För det mesta så ligger jag o ser på dvd o tv, men givetvis längtar man efter förskoleklassens barn o så tittar man på klocka o undrar vad de gör! Tack Kajsa för att du finns!!!!
Ska lägga mig igen på soffan o se på "Hem till gården" vi hörs o syns kära bloggare!

Hipp hipp hurra

Hipp hipp hurra

Sådan kände jag mig i dag! Fyller år, men det är bara att beklaga, man blir äldre o förhoppningsvis klokare!
Vad har hänt sedan sist ?
Jo, här har man jobbat på som vanligt, fredagen städades det i detta hem och på lördag bakades det o lagades mat till söndagens tillställning!
Mina barns kusin kom i fredags o skulle hjälpa en granne att mura en skorsten o det blev jättebra!
Min lillasyster med familj,mor o far, svärmor o svärfar kom o grattade, fick en massa fina o nyttiga saker bl.a ett vind o regn ställ av min kära syster, för hon motiverade detta att jag aldrig köper något åt mig själv o nog har hon rätt alltid! Med orden innan hon åkte var "att spara inte denna utstyrsel tills den blir för liten".
Jag hade gjort en sagopåse till min guddotter, den handlar o killingen som kunde räkna till 10, oj vad hon blev glad o skulle ta med den till "dagis" på tisdag så att fröknarna kunde visa o läsa den till de andra barnen, Sara är 4år o världen goaste, förutom mina egna förstås.
När jag kom hem efter jobbet så var middagen nästan färdig, de hade gjort en potatis o rotfrukts gratäng med köttfärs, gud vad jag blev rörd o glad o de hade sparat en bit tårta oxå, nu så ska jag sätta fötterna i ett varmt fotbad som Anton har tappat upp, vi ses o hörs alla bloggare!

Måndagskväll !

Måste väl uppdatera mig lite!
Vad har hänt sedan sist?
I torsdags kom den näst äldsta hem med katterna för hon o killen hade bråkat med varann och då ta man flykten till mamma o pappa!
Fredag stängde jag på frillo o var ej hemma förrän vid 6 tiden!
Lördagen gick man bara o väntade att klockan skulle bli halv 6 så gubben kunde skjutsa mig o A-L till Elli och där bjöds man på en verklig god sallad o fralla till förstås, sällskapet var super roliga, charaderna oxå.
Tack Elli för en oförglömlig kväll! Inte att glömma Lotta,Sara o Anneli!!!!
På söndagen var man körkortslös (alltid om jag intagit alkohol kvällen innan så har jag ej körkort daden efter). Skulle ha vart på styrelse möte kl 18.00, men den som inget körkort har o när man bor en bit bort, så vad gör man????
Söndags kväll så kom killen o hämtade hem Sofia o det verkade som om de tänkte försöka igen! snyft hon var ej hemma länge!!!
Måndagen har gått i ett högljutt tecken på frillo, vet ej vad som flugit i en del barn, ljudnivån är sådan att man ej hör om telefonen ringer!!!! Vi måste nog prata med dessa barn om ljudet!!!
Nog om detta, nu kalla John Blund på mig, sov gott o vakna torrt!!!!


Helgen som kom o gick.....

I fredags när jag kom hem från jobbet så sa min gube att vi var bjudna på taco-middag i Karungi, det var ju roligt att höra och vi som hade Anna i Kukkola hos Lisa, de höll på med hennes häst så det var bara att fara dit o hämta henne o sedan tillbaka till Karungi.
Där var det god middag o dryck oxå, var av att en viss person hade trumslagare i huvudet på lördags morgonen o en förfärlig hosta o det blev ju inte bättre när man var tvungen att hosta emellanåt.
I lördags fick Anna sin nya säng från Jysk o gissa om hon blev glad...
Senare bjöd vi på smörgåstårta igen, vi hade min lillebror med familj här o Kalles systerson från Piteå.
Han hjälpte Kalle att sanera oljetanken i källaren så att vi kan ta bort den o få större förråd där nere.
Karro, hon åkte till Lule en sväng för att vara med sina komisar på någon sorts galej, henne fick man vara in till stan för att hämta, har oxå hunnit in på katalog o investerat i en ny bh o en tröja till sonen.
Var på väg från stan när svärmor bjöd in oss på middag o efterrätt, det var smarrigt o vi har precis kommit därifrån.
Ska ta en kopp te o bara slappa o ta igen mig från fredagen!!!!!