Varmt och fuktigt!!!!

Fy vad varmt det var i natt, vaknade flera gånger, fick öppna fönstret mer varje gång, men där utanför fanns ingen luft.....om det blir regn så tror jag att det blir ett fruktansvärt oväder!!
Vad har nu hänt under denna vecka?
Jo, jag har fått 10 små underbara 6åringar i min grupp, alla är de olika på sitt sätt!!!!
Man är helt slut när man kommer hem på eftermiddan, man orkar ej göra ngt annat än precis det man måste.
Just nu medans tårtbotten är i ugnen, så passar jag på att blogga!! och uppdatera, det blir nog så i fortsättningen också att på lördagar kommer uppdateringen!!!!!
Tänkte baka så att det finns fika till söndag och måndag för min allra minsta dotter fyller tonåring på måndag,men endel kommer i morgon redan och firar henne.
Tänk att liten blir stor, snart har man bara pojken hemma......och vad gör man när huset blir tomt och tyst????
Endel av oss bloggisar kanske syns under kväller på Seittu???
Måste gå och ta ut kakan,si ju later!!!!

Första veckans jobb....

Nu så har den första veckan på jobbet förlöpt väl, jag har möblerat och städat i ett rum som kommer att vara en av två rum som förskoleklassen ska vara i, det var inget lätt jobb, hade så mycke saker som skulle stuvas in i skåp och lådor,men det fick inte plats så de fick jag sätta endel ovanpå skåpen åxå, får ta dessa senare under hösten.
Vi fick veta att vi ska på cirkus i stan och att den började först kl.12.00, en ganska tokig tid för barnen.
Var på surströmmingspremiär hos mor och far i torsdags och där träffade jag min faster som bor i Värnamo annars, de hade kommit till sin stuga i Keräsjoki,jag äter ej dessa illaluktande varelser,men Kalle gör detta ,så mamma tyckte synd om honom, han får ju ej äta annars.
Det har vart fullt upp på fritiden åxå, vi har tränat till "meiän kieli" aftonen,vet ej om det stavas så...vi hade nästan fullt hus igår kväll och det verkade som de som kom hade en trevlig kväll!
Skulle ha åkt till Lule idag men vi hade inte tid, Kalle hjälpte S med höbärgning o vi andra åkte in till stan.
Ska snart åkta till de äldre paret Flygel och titta till dom!!
Häv e nais ivning!!!!!

LÖRDAG!!!!

På måndag börjar man jobba och det ska bli kul, faktiskt!!!
Har man vart ledig i 6 veckor så börjar det att klia i kroppen och knoppen. Har så många ideer och vill dela med mig avdom till kollegorna.
Vet ej hur det kommer att se ut nu till hösten i jobbet,inget är färdigt ännu!!??
Har vart och hjälpt Kalles farbror och tömma huset, fick med oss en gammal möbel,en byrå med 5 lådor av ek(tror jag att det var)tung är den.
Hade tänkt sätta sängkläder i den, men vi får se om det ryms.
Ska gå ut och tvätta Karros mattor som vi tog med oss hem,hon har ej möjlighet att tvätta dessa i tvättstugan där hon bor.
Ta nog och pressar lite också när man väl är ute.
Vi si ju later!!!!

Lördag !!!!

Visste inte vad jag skulle skriva som överskrift, så det fick bli dagen till ära!!!!
Sitter ensam och har precis skrivit ut lite utvecklingsamtal från förra våren.
Man ska ju börja snart om på nytt igen efter att ledigheten är slut.
Var igår och hälsade på Elli och Agnes på dagis, fick en trevlig stund, tack för den flickor...:)
Har städat hela nedervåningen igår och ska fortsätta uppåt till ungarnas rum, men jag bävar mig för att städa Annas rum, där finns det saker till tusen, de ligger på golv och säng, ja överallt.
Annat är det när man går in till gossens rum, där är det nästan städat förrutom lite damm på golvet och tv:n, ordningen själv alltså, brukar pojkar ha sådan ordning, Ni som har pojkar är det så????? Är lite förvånad!!!!
Imorgon kommer de nog hem de små liven om de nu inte får för sig att stanna fler dagar, jag börjar få abstinens.....
Nä, nu väntar dammsugaren och skurborsten på mig, så lång alla hopen!!!!

Pust !!!!!

Värmen verkar ha kommit tillbaka.
Var till Luleå med ungarna, de skulle stanna några dagar med Karro där, trodde att man skulle njuta av att vara på två, men vad gör man jo man ringer till ungarna flera gånger per dag och hör hur de har det.
Vill gärna hämta hem dom redan idag, men det fick jag inte!!!!!!
Har inte vart ensamma sedan den första ungen föddes för snart 20 år sedan.....
Har slängt ut alla mattor och tvättat dessa med högtryckstvätten, gud! vad bra det blev!!!
Vi måste börja med avloppet idag, det stiger när jag kör diskmaskinen och kluckar när det äntligen sjunker, inte ett roligt jobb!!!!

Sii ju leser aligeiter!!!!