Nyårsfirande.

Igår var vi till Luleå och förde de stora ungarna, de skulle fira nyåret där, snyft och snyft, man vill ju ha dem hemma så länge som möjligt.
Vi passade på att hälsa på hos Kalles yngsta syster av de tre.
Vi var inte hemma förrän halv 12. Då såg vi att det hade vart strömavbrott igen och nu på morgonen oxå, vad är det för el-leverantör vi har????
Nyåret ska nog firas i det lugna som vanligt, vi ska äta lite gott o kanske dricker jag ett glas vin eller två, sedan så vill ungarna fara och titta på raketerna i stan.
Man längtar till vardagen för nu så ryms man inte in i sina byxor snart, det bli till att dra i svångremmen när man börjar jobb igen.
Ha ett riktigt gott nytt 2006 från mig till alla bloggare.

Nu är glada julen slut, slut......

Julafton gick bra fast vi var strömlösa i flera timmar. Hade potatisgrytan på spisen för kokning medans vi skulle titta på Kalle Anka men tji fick vi. Vi packade korgen och drog till Keräsjänkkä till svärmor o svärfar för där fanns det ström.
Kalle ringde Ekfors och frågade hur länge vi skulle vara utan ström och det visste dom ej på rak arm, kanske hela kvällen....
Vi kom hem vid halv 10 tiden och då öppnade vi våra resterade julklappar med barnen.Jag blev så ivrig att jag glömde bort grytan med glögg, så den fick jag värma en gång till.
Jag har nog vart ganska snäll med så många julklappar som jag fick,det mesta var i chokladform.
Juldagen kom och gick som vanligt, förutom att min systersbarn hämtades av sin far och de åkte till Kalix för att fira jul med hans familj.
Vi andra åkte på middag till Keräsjänkkä, där fick vi jätte god kött o kyckling grytor, gott som vanligt.
Annandagen var det dags att åkt till min mor o far i Keräsjoki o inta middag tillsammans med lillebror o hans familj, gott där oxå.
Idag blir det bara rester till middag, för vem vill väl ha julmat fjärde dagen i rad, kanske en skink macka till lunchen.....
God fortsättning på julen osv.....

Dan före dan före doppare dan!!!!!!

Sitter med mina små och ska se på Stefan och Krister på 4:an snart.
Skinkan är i ugnen och gosar sig, gud vad jag längtar efter en bit.
Vi var till Kalix för att julshoppa,tillsammans med farmor o farfar.
Hittade de sista klapparna, så nu är man färdig med dessa.
Kalle har åkt för att hämta hemm ungarna från Luleå, han ville ha hem dom redan idag (de skulle ha kommit imorgon)Karolina ringde för en stund sedan o frågade om vi kunde åka till happis imorgon på morgonen och visst ställer man upp på det.
Måste till systemet imorgon åxå, för det tog slut ganska fort och gott var det (Guntrum).
Nu ropar de små att det börjar, så vi hörs kära bloggare!!!!!

Julstök

Ja, ja jag ska skriva lite oftare,men man hinner inte göra allt på en gång.Har städat för att slippa göra det nästa helg.Har rensat på vinden bland de mindre ungarnas grejer o skrot.Det var inte lite skrot.....
På fredag kommer de stora barnen hem och de har med sig sina två kusiner från Luleå, de ska fira jul och nyår med oss.
Så få se om vi kan åka till mor o far över julafton eller om de kommer till oss. Vi är ju ganska många då.
Nu när jag fått allt färdigt så ska jag ta mig ett glas vitt o bara njuta av den och sedan om några timmar gå och lägga mig så att man är utvilad tills imorgon, då har vi teater med 6 o 7 åringarna, de har bjudit in dagisbarnen och fröknarna.
Nog om detta, ha en bra fortsättning på kvällen kära bloggare.

Festen!!!

Igår hade vi kompetens utbildning på jobbet, det var intensivt och jobbigt samtidigt,idag har man vart lite spak efter julfesten för den blev lite blöt,men god.
Var till stan me guben och shoppade det gick bra.
Ska snart åka på resa med Ingvar Oldsberg och sedan gå och sova.
Ha det bra tills vi hörs igen!!!!

Tomten

Har varit tomte i barnens teater på folkets hus i söndags och idag. Det var ganska svettigt men roligt, barnen är för härliga o spontana, man bara myser när man får vara med dom eller hur?????
Eleverna från skolan kom för att se pjäsen o den var nog uppskattad av de yngre barnen iallafall.
Har lagat julgranens ljusslinga, traktor föraren tänkte nog ta den med sig hem för hela granen slocknade, när han slungade snö i går.
Ha en fortsatt bra kväll!