Snöskottning!

Är det ingen måtta med denna vinter?
Först har vi kallt i flera dagar o sedan kommer det snö i massor!!!!
Nu får det vara nog!
Vad har hänt sedan sist?
Förra söndagen så fick jag mig en ny tvättmaskin, den gamla var "bara" 16 år...... så nog hade den gjort sitt. Den nya maskinen är helt underbar o tyst, man får lyssna riktigt noga för att höra den! Så här har tvättats det ena med det andra bl.a täckena från samtliga sängar, fast en i taget förståss.
Var till distriktsköterskan för att kolla blodtrycket o det var ej bra, undertrycket var för högt så jag måsta tillbaka i morgon igen för att kolla om det är lika högt, annars måste man kanske börja äta medicin....usch!!! Jag tror att det är stressen på jobbet!!!!
Har två pajer i ugnen som ska bli till middag o en sallad till förståss!
Vi åker som vanligt ikväll o ser till de äldre paret Flygel o får oss en god fika stund!!!!!
På onsdag ska jag o Elli o personalen från yngre gruppen till Luleå  o lyssna på Marie-Louise Nyberg igen, vad man längtar, det kommer att bli sent innan man är hemma! Men vad gör det när det är intressant!!!!! Eller hur?
Måste sluta för pajerna är nog färdiga! Vi si ju!!!


Hej å hå!!!

Här kommer en liten uppdatering!
Jag har fått hem äldsta dottern,hon ska hjälpa till på datakursen i Karungi(photoshop).
Veckan som gått har vart kall, bilen ville inte starta i tisdags så batteriladdaren åkte fram och kupévärmaren in i motorrummet,Elli hade samma problem, bilen ville ej starta, men efter en timme så startade våran bil och vi hämtade Elli.
Onsdag eftermiddagen tillbringade jag o min familj på Ikea, vi strosade runt o gick sedan för att äta middag, sedan ihandlades det en massa små saker tex. lampor till Anton o Anna.
På fredags kvällen så var jag inne på Jysks hemsida och såg att de hade 25-30% rabatter denna helg, så tyckte gubben att vi åker in till jysk på lördags morgon o tittar vad de har!
Tittade på Postkodmiljonären både fre o lör o höll tummarna!!!!
Lördagsmorgon i stan först Jysk, svägerskan jobbade och visade runt o vi provade massa sängar men fastnade för en som var ganska fast o hård,sagt o gjort vi hyrde ett släp på Shell, men innan så avr vi in på Ikea o tittade på sänggavlar, men GUD vad man ångrade sig när vi kommit in en bit i affären, där var det kö, tänk ER en kö bland visnings käken o kontorsmöblerna, visst hittade vi en sänggavel men den får vi köpa under veckan någon dag.Väl hemma så hade vi främmande.
Sedan var det bara att börja tömma sovrummet o ställa in de nya sängarna, ungarna var o provade dom o tyckte vi skulle byta med dom, har iallafall sovit o vaknat o känt doften av ny säng, men nog är det skillnad på säng o säng alltid, de gamla hant bli 19 år.....
Söndag morgon ses det på störtlopp o senare tar vi oss en sväng till de äldre paret Flygel.
Ha det bra i kylan!!!!