Äntligen en ledig dator!!!!

Äntligen har man fått en ledig dator!!!!

Idag fick jag ringa gubben att komma och hämta hem pojken från skolan, för Ni skulle ha sett hur han såg ut i ansiktet efter duschningen i gympan, utslag över hela "fejset", han kom o sa - att mamma jag vill inte vara på skolan o se ut så här o det kliar så in i norden mycket fast jag har smort mig.
Sagt o gjort jag ringde till Kalix barnmottagning o fick prata med sköterskan o hon sa att läkaren ska ringa imorgon på morgonen så få se vad han säger men pojken blir hemma imorgon.

Kallt är det men myggfritt ialla fall, inte ens katten vill gå ut, utan titta o kanske tänker "gå ut o kissa själv när det är kallt" så det blir sandlådan för katten.

Stickar strumpskaft för fulla muggar, så att mor min får göra resten, hon hatar att göra skaft till yllestrumpor så vi gjorden en liten deal.....

Som ni vet så var vi personal från frillo till Ikea i förra veckan o shoppade, det blev det ena med det andra, tex nya gardiner som jag sydde i fredags o vi satte upp dessa i går, snyggt om man får skryta?

Måste nog göra en liten tur dit för inhandling av present till lillasyster som snart fyller år!
Hon tänker på allt o alla många gånger tex. hon o hennes familj var till Stockholm för två helger sedan, de var in på Ikea där o då fick hon se en hylla som vi tänkt köpa åt Karro den kostar 398 kronor här, men hon sa att där kostade den 99 kronor så hon skulle se om de fick med i bilen 2 stycken, hon ringde på kvällen o sa att nu var hyllorna packade men de fick ta ut dom från förpackningen för att få plats, tur man har en sådan syster eller hur?

Nä nu ska jag ta en kopp te o sticka fördigt detta paret skaft o vänta att Bygglov ska börja, vi ses kanske före jag uppdaterar mig nästa gång.......!!! Kramisar till alla!

Nu är glada julen slut !

Äntligen är ledigheterna slut!
Förra lördagen slängde jag ut alla julsaker + granen, eller jag packade ner allt.
Hade hittat nya panelgardiner på Rusta, ville sätta upp dessa så fort som möjligt, mitt i städandet så kom lillebror med familj, sambon har börjat med healing, beröringshealing tror jag att det hette, men Ni ska veta att det va skönt att få ligga en hel timme o bara lyssna på lugn musik, hon får gärna göra detta fler gånger( var försökskanin som det heter).
Hade inget fika att bjuda på men gjorde våfflor o grädde till fika istället, det uppskattades.
I vecka så började ju skolan igen oj vad det var roligt att träffa alla barnen igen, vi pratade om vad de fått i julklapp o vi vuxna var ju oxå tvugna o berätta vad vi fått, sagt o gjort vi berättade, men den bästa julklapp som jag fick eller kommer att få det är att man ska bli mormor i början av juni, oj vad jag blev glad o överraskad, den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge.......det var  ultraljudbilden som var fotot(bilden).
Jag o mina kollegor har gjort om mitt schema på frillo för att vi ska vara mer vuxna med barnen, så nästa vecka börjar vi (personal) får åka till Ikea o handla lite saker tilll frillo, det ska blir skoj!!!
Detta väder är som i april fast det pendlar mellan kallt o varmt istället för snöande o klart väder, man vet ej vad för kläder man ska ha på sig, man får hoppas att det blir bättre om inte förrr så till våren börjar titta fram.....
Måste sluta för det sitter en liten man o väntar på att datorn ska bli ledig, själv ska jag fortsätta att sticka strumpor till de stora barnen, den lille/a eller som Anna kallar magen (Hugo) behöver inte ännu några, ha det bra i kölden så ses vi när vi ses!