Gott Nytt År!


En del av julklapparna jag fick! Jag fick en almanacka med lillan på alla månaderna,det var den bästa!!!!

Lillprinsessan öppnar julklappar!
image31
Här har lillan fått tag i godisburken hos gammelfarmor och farfar!
Julen har varit den bästa på länge, ni förstår nog varför!?
Herregud vad lillan vuxit och "pratar", hon gillar katterna åxå och låter åt dom!
Julafton var lugn med julklappas utdelning till alla och envar, jag tror att alla blev nöjda!
I kväll ska vi till lillebror i Nikkala och fira nyår!
Vi har bara Anton hemma just nu för Anna följde med Karro till Lule igår kväll!
Tack Elli för fikastunden i torsdags!
Jag får önska alla som läser bloggen ett gott nytt 2008!!!

Julafton

Äntligen julafton!
Har vart en sväng till kyrkan, vi skulle så stort på julotta men jag hade läst fel i tidningen, för det är först imorgon! Vi tände iallafall lyktorna, det var bara vi och sopbilen i farten så tidigt på morgonen.
Här vänta vi på lillan med föräldrar, herregud vad jag längtar att de kommer!
Var på stan i lördags med familjen ocg igår var jag och Karro med svärmor, vi var in på Ikea och gjorde små fynd: en ny barnsäng åt lillan, Karro hittade en fin tv-bänk på fyndet, billig var den oxå ca 150 kr, men var skulle vi ha satt den för barnsängens kartong var jätte stor så svärmor hon fick trängas i baksätet med den och en massa påsar och paket, erbjudandet gällde bara igår.
När vi kom hem så hade min mor och far kommit med julklappar och annat smått och gott till ungarna, de åker till Lule för att fira jul hos lillasyster, vilket är en stor sensation för min far som ALDRIG vill far bort på julafton.
Ska griljera skinkan och göra lite Janssonsfrästelse, vi ska hämta svärmor och svärfar på middag ikväll, de sitter ensamma nog mycket ändå.
Snabeldraken ska åxå få komma fram en liten stund.....
Jag får önska en god jul till er alla!
Elli, jag hoppas att vi ses!!!!!!

Hej o hå!!!

image28
Liten håller på att bli stor!
Igår fyllde Sofia hela 20 år och Tindra 6 månader!
Vi var till Luleå i torsdags med ungarna, Anna skulle på spec.tandvården!
Men våran resa dit höll på att inte bli av .... vi tog den större bilen och började våran tur mot Luleå, vi kom till Björkfors då började bilen uppföra sig konstigt, Kalle svär o säger att vi måste vända om och åka hem och byta bil (vi startade 11 och var hemma 13, vi hade Annas tid att passa kl.15), när vi närmar oss Kärrbäck så stiger temperaturen i bilen och vi har ingen värme inne i bilen, Kalle säger att vi kör så långt vi kommer, motorn får skära. Vi kom fram i korsningen i Karungi då ryker det under motorhuven, nu blev till och med jag rädd....... gubben gasar och vi ska svänga in på våran gård då får vi möte och måste sakta in, nu ryker det inne i bilen oxå och det luktar fruktansvärt illa, bilen stannar precis framför brevlådan och är helt DÖD! Till saken hör att just då så började det att ösregna! Anna springer in och hämtar brandsläckaren, Kalle trodde att den kunde börja brinna, men det skulle den få göra oxå i detta ögonblick, så arg var han!
Hämtar den andra bilen för att bogsera in den döda bilen in i kanten på vägen, för på vägen kan den inte stå!
Nu ryker det så att alla bilar som kör förbi stannar och frågar om vi behöver hjälp? Kalle väser för sig själv att det behöver vi inte!
Nu blir det lite bråttom till Luleå, Tur att det är gubben som kör, vi var framme på tandis med 3 minuter till godo!
Pust och stön, nu kunde man andas ut! Väl inne hos tandis så kollar de Annas tänder och gör avgjutningar och fotar tänderna, hon kommer att få dra 4 tänder till (hon har dragit 8 hittils) tandställning i 2 år! Fick även betalt för detta besök!
Sedan åkte vi till Gammelstan för att hämta tårtan som jag beställt till födelsedagsbarnet!
Vad jag hade längtat efter ungarna både stor som liten! Int samma sak som att prata i telefon. Vi åt och fikade hos Sofia, Christoffer o Tindra, visst passade jag på att gossa med prinsessan, men vi syns till julen igen!
På hemvägen så säger Anton tänk om bilen brunnit, då säger gubben att då hade nog Stefan ringt om larmet hade gott, så det "bådade gott". Väl hemma så går Kalle ut och provar om han får igång bilen o visst den startar o han får in den på gården men där står den nu och måste få en ny motor.....
Har börjat samla dvd:n med Morden i Midsomer man får köpa dessa varje tordag med expressen, köpte en o såg att det var del 2, undrade hur jag skulle få tag i del 1, den fick jag på Coop igår tänk jag fick den!
Måste sluta för denna gång, men håll till godo med denna uppdatering det kanske dröjer tills nästa gång!
Många julkramisar till alla!!!