Nyår!!!!

Snart har vi ett nytt år!!!!
Vad har då hänt sedan sist jag uppdatarade?
Kalle åkte till Luleå för att hämta hem flickorna+katterna deras, när de var hemma så började den ena hankatten att skrika o kroma sig,han hade blivit könsmogen o inte nog med detta den andra hankatten fick detta dagen där på, jag och svärmor o Karro åkte in till stan för att handla de sista klapparna o lite mera mat, när vi kom hem vid 4:a tiden så hade Kalle skurat ett antal gånger efter katternas skvättande, han var ej glad, sagt o gjort jag ringde till Kalix veterinär station bara för att kolla om de kunde kastrera katterna mellandagarna, nog ska man ha tur ibland, veterinären svarade att hon var där ca 1 timme till, så nu blev det bråttom, jaga in katterna i buren o iväg till Kalix,Kalle körde som en tok, men vi hann dit innan hon gick därifrån, jag o Anna vi slängde ut alla mattor o skurade med rödsprit o vatten, oj, vilken härlig doft det sped sig i huset, mattorna tvättades med bikarbonat o tvättmedel blandat o ingen kisslukt fanns kvar, nu var man ganska slut som artist efter allt tvättande o skurande, så när jag var färdig så tog jag en stor kopp med glögg o satte upp fötterna på rumsbordet.
När de kom hem var katterna slöa o groggy, men vad gjorde det dom skrek inte mer.....
Julen har vi firat med tjocka släkten hos svärmor o svärfar på förmiddagen o hos mor o far dit åkte vi på eftermiddagen o var där hela kvällen, vi ha ätit jättegod mat o fika, tomten kom  så det blev några
julklappar oxå: av syster yster fick jag en fin "väska" som om jag inte hade nog av dessa?Av mor och far fick vi pengar som vanligt!
En filt,ljus,dvd-filmer,choklad av mina nära o kära + ett foto som jag kommer att berätta mer om senare!!!
I fredags (igår) skjutsade vi hem flickorna o Anna följde med så henne får vi hämta nästa helg!
Nyåret firar vi i goda vänners lag med god mat o dryck....
Ni må alla ha ett gott nytt år tills vi hörs o ses igen! Ha dè!

Uppdatering !!!!!!

Äntligen kommer man fram till datorn, här har det vart laning hela helgen.
Uppdateringarna duggar ej tätt från detta hem, det måste man nog erkänna, men här kommer en liten en:
har fullt upp på jobbet med alla barnen och vad som hör till, vi tränar för fullt till lucian och julfesten som är på onsdag den 13 december kl. 18.00 på k-g hallen. För övrigt så har vi bröllopsdag denna dag(20år).
Här hemma har julen börjat komma fram så smått, fast Anton ville sätta upp julgranen i morse men det får vänta ännu några dagar.
Ute har jag och Anna satt upp ljusslingor och gjort enris boll med ljus, fint blev det......
Nu kommer jag ej på något att skriva om, men vi hörs och ses sära plokkare......