Pust, stön och stånk.....

Nu har man vart och gått tjejmilen i Luleå, en erfarenhet rikare är man nu.....köpte en "kellogshatt" eller vad den nu hette.....

I tisdags var jag och Elli med våra barn i klass 1 till Seskarö, på en liten utflykt, detta var uppskattat äventyr, barnen lekte vid stranden och uppe på sand dynorna, de hittade på saker hela tiden, hittade stenar och "guldkorn".
Vi for vidare för att titta på vindkraftverken som snurrade på ön, de är 5 till antalet. Glassen smakade bra fast det blåste kallt.
Onsdagen har löpt bra, vi har tovat i ull denna dag.
Trött är man och ska nog snart gå och hälsa på John Blund om en timme eller så !!!!!
Ha en fortsatt bra kväll....

Morsdag !

Har äntligen fått sätta mig framför datorn och läsa lite bloggar.
Här har det varit lugnt, var till min mor på morgonen och fick plantor plus en stor pelargon som min mormor har drivit upp när hon levde så mamma sa att var rädd om den och det ska jag vara.
Har sått i mina sålådor,lagom till att det kom regn.
Lagade middag och var nästa färdig med denna så fick vi besök av Kalles mellan syster och en av hennes söner, de hade vart till svärmor och svärfar och tog med dom till oss, det var roligt att de äldre kom ut lite.
Bjöd förståss på middag och efterrätt(mazariner och ckokladpraliner).
Nu är det lite uppladdning för morgondagen som gäller, för man ska åka med jobbar- kompisarna på vårruset i Luleå på eftermiddagen.
Själv ska jag promenera dessa 5 kilometer eler vad det nu var !!!!!!!
Ta det lugnt och sov gott så vaknar man tort !!!!!

Alltid så många dagar kvar tills nästa lön !!!!!

Har vart till stan och Torneå för att inhandla det sista grejerna till studentfesten den 9 juni.
Var på jakt efter en vit, kort kjol till Sofia, hittade en och var tvungen att ta en bild och messa den till henne, och gissa vad den dög....
Hittade en svart tunn sjal till balklännigen på Seppälä, ett riktigt fynd tycke jag och Anna som var med som smakråd.....
Var tvungen att visa den över webbkameran åt ungarna i Luleå.
Tog en sväng till bolaget oxå, införskaffade lite champang och jordgubbsvin samt glas att ha till studenten.
Här regnar det och haglar omvartannat, tänkte ta en tur till svärföräldrarna om en stund.
Imorgon är det stora tårtätardagen, alltså "morsdag", ska fara en sväng till Keräsjoki på morgonen, min lillasyster skulle komma också, så då får man en liten prat stund.
Nu står resten av familjen och säger att slut nu vi ska åka.....
See you later......

Kristi himmelsf'rds dag !!!

Har aldrig vart kyrklig av mig och har ej t'nkt att bli det heller, vad jag nu svammlar om 'r det att tack vare dessa helger s[ 'r man ledig
n[gra dagar extra.
Har skickat iv'g gubbarna i familjen, de ska med sv'rmor och sv'rfar till Boden och h'lsa p[ den givmilde farbrodern som gav oss bilen. "r v'ldigt tacksam f;r den.
De skulle ocks[ f;rbi flickorna och l'mna grejer.
Snart [ker det tredje barnet p[ skolresa, de ska till G;teborg som s[ m[nga andra klasser fr[n skolan, de [ker den 2 juni o kommer hem den 7 juni.
Idag har vi, jag och Anna gjort iordning b[ten som blev en blommb'nk, vi hant precis bli f'rdiga innan det regnade igen.
Ska p[ jobbet imorgon och arbeta med PODB elevdokumentation p[ datorn, ungarna blir hemma ensamma en stund f;r Kalle ska hj'lpa till att flytta Folke och Maire till stan, tr[kigt att de l'mnar Karungi....
T'nker s'tta mig i soffan och ta det lugnt, vi h;rs alla bloggare, tittar f;rst nu hur detta inl'gg ser ut och m'rker att alla vokaler ej skrivs bra, men f;rs;k att tyda detta om ni kan.

Helgen kom och helgen gick.....

Nu har vi haft en helg till som bara susade förbi.
Var till Luleå på 9 års kalas hos guddottern i Lövskär, det var bara jag och Anna som kunde åka, Anton har sån fruktansvärd pollen allergi just nu, så Kalle stannade hemma med honom.
När vi nu ändå var där så gjorde vi stan, vi shoppade: skor till de stora flickorna Sofia skulle ha skor som passar till balklänningen och det hittade vi, samt Karro, fast hon sa att hon ej behöver, så fick hon ett par ändå....
Själv köpte jag ett par sköna och inte så fina skor men vad gör det bara de är sköna att gå i.
Håller på att göra en ny blombänk i form av en båt, ungarna har haft en röd plastbåt som sandlåda när de var mindre, så nu ska det bli en liten blombänk, det blir både mastoch segel på den.
Anna har bestämt vilka blommor som ska sättas i den.
Måste gå och titta till min potatisgratäng och kycklingen som ska bli middag idag.
See you later, aligeter........

Söndags kväll !

Snart har denna helg också gott,det har vart kallt och det haglade för en stund sedan.
I lördags var vi till Kalix på lasarettet och hälsade på Håkan Tano som ligger där efter att han fått en mindre stroke, natten till torsdag.
Han har begränsad rörlighet i vänster arm och slapp kind på vänstra sidan, men han var full av hopp att snart få komma hem....
Glömde att berätta i förra inlägget att vi var på grillparty i Karungi förra lördagen och den var både god och trevlig och blöt.....
Inte så mycket nytt som hänt hos de stora flickorna, deras kattungar växer tydligen så atta det knakar.
Elli din bli var eller är jättefin, men du var ganska så snål att vi skulle få se den på skolan.
Nu ska jag fika vinerbröd som min kära man köpt på Gustavssons och sedan titta på Lite som du, så vi ses snart!!!!!

Äntligen uppdatering......

Nu har jag tid att uppdatera mig. Vårat modem eller vad det heter är funktion just nu, men det ska väl ordna sig ganska snart.
Vad har hänt här sedan sist.....
Vi på jobbet har börjat med stegräkning och ikväll så är det en föreläsning på Folkets hus kl.18.30.
Vet ej vad som ska skrivas mera ,men ska "försöka" uppdatera oftare,
Hejsan brejsan alla bloggare!!!!!