Hejsan hoppsan i blåbärs skogen!!!!

Här har man fullt upp så man hinner inte uppdatera sig, ska försöka sammanfatta vad som hänt och kommer att hända.
Har haft hemma lilla prinsessan i 1 1/2 vecka de åkte hem förra måndagen, då fick man ej mycket gjort utan man gullade och tittade på de lilla livet....
Har vart hundvakt åt mor o far när de varit på marknader, först Pajala och förra helgen i Övertorneå, när de hämtade hunden så fick jag tala om att hon inte mår bra, hon hade blött i 2 dagar, så mina mattor fick kastas ut o slängas bort, så mamma ringde veterinären på måndagen, de fick komma på en gång....hennes liv var slut (cancer)sa vetrinären, så pappa tog beslut att hon fick somna in där.....snyft....mamma sa att de skulle köpa nya mattor åt mig,vilket jag är tacksam över! Hittade fina mattor på Rusta!
Vi har haft folk som avlöst varandra både nära och kära, endel har man ej sett på flera år, men va roligt att de kom så man fick sig en prat stund.
Gräsklippningen går som en dans nu förtiden, har införskaffat oss en åkgräsklippare, så nu klipper till och med Kalle gräset ibland flera gånger i veckan!!!! Nå lite kul måste väl gubben åxå få ha!!! Saknar att få gå me handjagaren o filosofera!!!
Just nu håller vi på att bygga altan framför huset och göra en ny trappa åt svärföräldrarna, det är jobbigt värre...!!!
Fick ett glädjande sms idag från Sofia de skulle komma upp på onsdag oj va jag längtar!!!!
På söndag ska vi till Lule på kalas igen o då hämtar vi hem Anton som vart hos Karro i 3 veckor snart, jag tror hon börjar vara less honom, fast hon inget säger(Anton ville stanna där längre) men jag vill ha hemma honom, det känns som man är halv när man inte har alla ungar hemma!
Kattungarna bara växer o växer, en har flyttat hemifrån igår, bara 4 kvar.
Nä, nu ropar gubben att hjälpa till ute på altanen, si ju mi frends!!!!!

Semester!

Äntligen semester!
Jag beställde bra och varmt väder innan jag gick på semester och titta o känn, jag har blivit hörd!!!!
Med semestern så kommer det uppgifter som man skjutit fram och som måste göras!
Gräsklippning, vattning, tvättning av mattor m.m men vad gör väl det, man kan göra en sak varje dag!
I kväll så får jag hem lilla Tindra med föräldrar, kläm på den Ni!
Svärsonen börjar sin semester på måndag och tänkte tapetsera om i lägenheten och han ska spakla o damma en massa då sa jag att Sofia o Tindra kan komma hem och det var dom med på som tur var för oss!
Har de andra barnen på "avlastning"(som Anton säger) hos Karro i Luleå, de har vart där snart i 1 vecka, rinde igår och hörde om de tänker komma hem snart? Men då sa Anna att inte ännu!
I morse kom mor och far med deras hund för de vill inte ta med henne till Pajala (det är marknad där i helgen) hon tycker inte om att åka långa sträckor i bilen och absolut inte när det är varmt.
Måste sluta för denna gång, jag längtar redan efter lillan!!!
Ha det bra alla bloggare i denna underbara värme, vi ses!