Näst sista veckan kommer....

Nu har man bara 2 veckor kvar av semestern.
Har int så mycke att berätta, igår var vi till Lule med H och S och köpt ett kylskåp och en massa annat.
På kvällen skulle vi grilla o ha det mysigt, det hade nog int blivit något om int Karro ställde upp o gjorde potatisgratängen medans vi var i Lule,tack min kära unge.
Kvällen blev lyckad och mycket god mat och dryck.....
Idag har jag vattnat i alla blombänkar och sålådorna och äppelträdet, den hade börja tappa äpplen.
Detta om detta, vi hörs och syns!!!!!!

Hälften kvar......

Nu har man hälften av semestern kvar, det känns lite tråkigt.
I lördags var jag med i stadskampen i happis med vårat lag älvlaget,det var roligt och vad vi kämpade på, vi var bäst av alla lagen tyckte jag!
Vad har hänt här mera då ?
Dagarna bara går och går, i söndags var det åskväder och gissa vem som satt i bilen o åkte en tur.....
Idag var vi in till stan ,på Jysk och köpte en tv-bänk, vi möblerade om i vardagsrummet, det var int ett litet jobb,men man fick slänga lite saker och annat skräp.
Ska fortsätta o se på Allsången på Skansen o äta lite chips o bara vara....
Vi hörs alla bloggilaiset!!!!

Vecka 2 snart till ända......

Har fått hem den stora ungen o det är så roligt, vi övningkör nästan varje dag, körningar finns det....
Har vart på marknaden i stan men det var ej någon hit, trångt och eländigt.
I onsdags var vi till Boden (jag , Kalle, Anna+ svärfar) och Kalles syrra+ son från Piteå, vi hjälpte Kalles farbror att flytta till ett äldreboende med egen lägenhet, (en 2:a), jättefin.
Han har sålt sitt hus,(frun är död sedan några år tillbaka och han 2 söner bor i Vittjärv på ett gruppboende), vi fick en massa saker som vi inte fick med oss, så Kalle ska åka senare och hämta dessa.
I går kom Sofia o Christoffer hem, de ska flytta till en större lägenhet på måndag, så då ska de ta Sofias säng med sig.
Vi gjorde grillspett till middag när de kom.
Vi måste nog åka upp på Loppio berget vi oxå för Karro vill fota där uppifrån.
Ska sluta nu för lunchen måste förberedas, men vi ses!!!!
Ha de!!!

Semester vecka nr:2.

Här har vi fullt hus med djur, våran egna två katter och Karros ena katt, plus mor och fars hund, den orkar inte åke bil så långa sträckor när det är varmt, det var en pärs till Pajala, hon börjar vara 15 år gammal....
Har vart med ungarna till Mattis stranden så de fick bada, en kväll var vi där och då började det att regna,Kajsa med barn var oxå där, så man kan säga att man badade fast inte nerifrån och upp utan tvärt om.....:)
I måndags fick jag hem min äldsta dotter och det är så roligt när hon är hemma.
Denna helg så är det Övertorneå marknad, så då åker vi dit och tittar om man kan fynda något....
Håller på att koka palt och har bjudit in de äldre paret Flygel som Kalle har åkt o hämtat hit,det ska bli gott....
Kommer int på något annat att skriva om, ska kolla Era bloggar och komentera dessa, så vi ses väl....!!!!!

Sol och bad....

Har badat flera gånger denna vecka som gått, vad har man gjort mera då....
jag har vart på en pizza kväll i torsdags med goda vänner och det var trevligt och vi bestämde att detta måste göras oftare.
I fredags var vi på middag uppe på Harjubacken hos vänner, det vi blev bjudna på var smaskigt.
Lördagen tillbringade vi uppe i Pajala, på marknaden det var jättemycke folk o varmt.
När vi åkte uppåt mot Pajala, så svängde vi in till Pello o var på GK:s, där hittade jag en kökslampa för 200 kronor det köpte jag direkt. och lite annat smått och gott, vi körde förbi Kajsan o Jannes stuga men där var ingen hemma.....snyft....kände för att hälsa på....men det får bli en annan gång.
Söndagen har bara börjat och ungarna tjatar om att vi far och fiskar och badar, men det är för varmt att fiska nu och bada hinner vi med, på måndag ska vi hjälpa Kalles farbror att flytta till en 2:a i Boden, han har fått huset sålt, äntligen!
Ha det bra alla bloggare och akta er för åskvädret som de lovat ska komma!

Gud vad skönt !!!

Vad det är skönt att vara ledig, man behöver ej stiga upp i ottan och göra frukost till barnen,man kan sova lite längre på morgonen, barnen vaknar vid 10 tiden först, då är det nästan luchtid....
Vad har jag gjort då: igår var vi till svärföräldrarna och satte upp moskitotältet på gården åt dom, det kommer folk på onsdag dit och är det så här varmt så vill man nog sitta ute och äta.
Idag har varit och fått ny framruta i XM:en(bilen) det tog 5 timmar innan vi fick köra med den, så väntan var ganska lång.
Vi var över till Torne och shoppade lite. Sedan hem för att vattna i potatislandet och sålådorna, ungarna gnällde och ville och bada, så vi åkte till Hirvijärvi o badade, t.o.m. jag badade och det var ganska varmt.
Men det enda som var äckligt där var att de som for när vi kom hade badat sina 2 gråhunder där, så bryggan var full i hundhår, fick börja skölja av den innan Anton kunde gå ner i vattnet, usch!!!!
Ska ta och stänga av datorn för det mullrar nu!!!!!!!
Ska nog sätta mig i bilen en stund, vi hörs!!!!!