onsdagskväll

Äntligen har man datorn för mig själv.
Vilket oväder man hade när man skulle fara hem vid 4 tiden, snön bara vräkte ner, ingen måtta med det som ska komma ner från himmelen.
Ha fixat till ungarnas rum, så nu har de var sitt och behöver ej kivas om ens lampa lyser eller ej.
Ska börja öva in mina repliker till barnens teater (ska vara tomten)den som skulle vara tomten har fått förhinder och vad gör man inte för sina vänner och deras barn och egna för den delen också.
Ha en skön kväll kära bloggare tills vi syns !!!!

Advent !!!!

Har precis satt upp julgransljusen i utegranen och fixat med annat ljus på bron.
Nu har jag fått julkänslor o det är tack vare snön som föll igår och nu på morgonen. Kanske vi får vi en vit jul !!!
Håller på att laga mat åt min kära familj, samtidigt blev datorn ledig och då passar man på att blogga lite.
Ha det bra tills vi hörs o syns kära bloggare.

regn o rusk !!

Vad man blir less detta regnande.
Man har ingen inspiration till att försöka fixa advent.
Men man måste ju för ungarnas skull dom tjatar att vi måste sätta upp ljusstakarna och visst gör man ju detta för sina barn eller hur ?
Kalle skickades till Jysk för att köpa lyktor som jag fått se i torsdags, de är jätte fina, har tänt den på bron och det är jätte mysigt, för det har fallit lite snö för en stund sedan.
Imogon ska de små på teaterträning med Ros-Marie några timmar, så då kanske man hinner börja sätta upp advent. Ha en fortsatt bra kväll alla bloggare.

Frisk förklarad !?

Äntligen frisk !!!! enligt ungarna i allafall.
Har plockat fram julgardinerna o advenstljusstakarna, kanske man får de uppsatt före helgen vi får se!!!
Anna kom hem med 8 olika sorters kakor som ska säljas till skolresan och jag kan bara tala om att det vattnades i munnen.
Men man får stålsätta sig ett tag till, har tänkt köpa minst 1n låda av varje sort.
Om det är någon som vill köpa så säg till !!!!!
Snart börjar "Äntligen hemma", så vi syns och hörs kära bloggare

söndags kväll

Har just ätit palt som min kära man hade gjort alltid lika gott. Orkar sitta upprätt utan att det snurrar i knoppen, feber har man ännu så det blir inget jobb i morgon heller, men man har ju vänner som ställer upp (Elli o Agnes.
Sitter och funderar på fredagen o första adventa äventyret( iklassen)har skrivit endel som jag ska visa för Elli när jag kommer tillbaka till jobbet.
Längtar till barnen o de vuxna på skolan , man tittar på klockan o tänker att nu är dom ute på rast o snart ska de gå till gympan osv.
Men är man sjuk så är man, men man kan ändå inte släppa tankarna på dom man tycker om eller hur?
Ska ta en tårt bit som ungarna (de små) har gjort till efterrätt o invänta att jag kan ringa de stora ungarna i Luleå, de skulle vara borta någonstans någon timme till, men ska mamma ringa o hör hur de har det, har man inget hört på hela dagen så börjar man att undra om något har hänt,men är orolig fast de har det bra.
Vi hörs o syns, ha en fortsatt bra kväll!!!

Gas!!!

Har just kommit hem fran ett traninga pass med Elli vi var pa Nautilus.
Efter en stunds bastubad sa gick vi Ica maxi f;r att inhandla lite drickbart for vi var torstiga.Det blev en del annat ocksa bl.a choklad och sockerbitar i pase.
Val ute i bilen sa blev jag halvt gasad, det var min kara kollega som slappte sig, det var ej roligt eller halosamt.
Ha en bra fortsattning pa kvallen sjalv ska jag se pa lost som borjar nu. God natt!!

Mässan!!!

Äntligen lite ledigt!
Mässan gick bra, men det var ganska svettigt endel.
Många trevliga människor och köpsugna var de oxå.
Många vände och vred på sakerna men mång köpte oxå, min syster sa till mig att sälj mycke spis handdukar åt henne och det gjorde jag.
Har vart hela dagen hos far och grattat honom på farsdag, Kalle var till Boden för att hjälpa sin farbror med hanses bil,mor skjutsade oss (mig,Anna O Anton till teaterträningen) just som vi kom in till skolan så ringde Kalle att han var i korsningen så jag for hem med honom och satte på tvättmaskinen.
Just nu är han o hämtar de små liven hem ska se på medecinmannen o sedan är det bara att gå o sova, vi som syns imorgon vi gör det ni andra får ha en bra natt och en trevlig morgon/Majsan!

Tankar

Sitter här och tänker på att det snart är jul och vi har inte någon snö.
Tråkigt, tråkigt, jag tycker om vintern förutom om det är -30 grader kallt.
Nu på lördag ska hjälpa mamma på mässan på Aspen, det ska bli kul!!
Vi hade ju tänkt åka till Luleå, till flickorna, men vad gör man inte för sin mor, eller ?
Ha en trevlig helg!!

Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!

Har precis fått en blogg och försöker lära mig denna.
Mina två minsta barn sitter och tittar på vad jag gör så de kan nog snart hjälpa mamma med detta!!
De två större har åkt tillbaka till Luleå, det är alltid lika ledsamt när de åker men det är tur att man har en dator och msn och bloggen! Skriv gärna på min blogg!!