Nu är glada julen slut, slut......

Julafton gick bra fast vi var strömlösa i flera timmar. Hade potatisgrytan på spisen för kokning medans vi skulle titta på Kalle Anka men tji fick vi. Vi packade korgen och drog till Keräsjänkkä till svärmor o svärfar för där fanns det ström.
Kalle ringde Ekfors och frågade hur länge vi skulle vara utan ström och det visste dom ej på rak arm, kanske hela kvällen....
Vi kom hem vid halv 10 tiden och då öppnade vi våra resterade julklappar med barnen.Jag blev så ivrig att jag glömde bort grytan med glögg, så den fick jag värma en gång till.
Jag har nog vart ganska snäll med så många julklappar som jag fick,det mesta var i chokladform.
Juldagen kom och gick som vanligt, förutom att min systersbarn hämtades av sin far och de åkte till Kalix för att fira jul med hans familj.
Vi andra åkte på middag till Keräsjänkkä, där fick vi jätte god kött o kyckling grytor, gott som vanligt.
Annandagen var det dags att åkt till min mor o far i Keräsjoki o inta middag tillsammans med lillebror o hans familj, gott där oxå.
Idag blir det bara rester till middag, för vem vill väl ha julmat fjärde dagen i rad, kanske en skink macka till lunchen.....
God fortsättning på julen osv.....

Kommentarer
Postat av: elli

En skinkmacka och en julöl det är gött!!!!!

Postat av: kajsa

Vi har just ätit korv och potatis...

2005-12-28 @ 18:34:36
Postat av: aegnes

och vi har ätit grillkorv och pommes frites....

2005-12-29 @ 17:02:39
Postat av: aegnes

är det inte dags för lite försnack till nyår. vad ska du göra t ex

2005-12-30 @ 21:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback