Äntligen en ledig dator!!!!

Äntligen har man fått en ledig dator!!!!

Idag fick jag ringa gubben att komma och hämta hem pojken från skolan, för Ni skulle ha sett hur han såg ut i ansiktet efter duschningen i gympan, utslag över hela "fejset", han kom o sa - att mamma jag vill inte vara på skolan o se ut så här o det kliar så in i norden mycket fast jag har smort mig.
Sagt o gjort jag ringde till Kalix barnmottagning o fick prata med sköterskan o hon sa att läkaren ska ringa imorgon på morgonen så få se vad han säger men pojken blir hemma imorgon.

Kallt är det men myggfritt ialla fall, inte ens katten vill gå ut, utan titta o kanske tänker "gå ut o kissa själv när det är kallt" så det blir sandlådan för katten.

Stickar strumpskaft för fulla muggar, så att mor min får göra resten, hon hatar att göra skaft till yllestrumpor så vi gjorden en liten deal.....

Som ni vet så var vi personal från frillo till Ikea i förra veckan o shoppade, det blev det ena med det andra, tex nya gardiner som jag sydde i fredags o vi satte upp dessa i går, snyggt om man får skryta?

Måste nog göra en liten tur dit för inhandling av present till lillasyster som snart fyller år!
Hon tänker på allt o alla många gånger tex. hon o hennes familj var till Stockholm för två helger sedan, de var in på Ikea där o då fick hon se en hylla som vi tänkt köpa åt Karro den kostar 398 kronor här, men hon sa att där kostade den 99 kronor så hon skulle se om de fick med i bilen 2 stycken, hon ringde på kvällen o sa att nu var hyllorna packade men de fick ta ut dom från förpackningen för att få plats, tur man har en sådan syster eller hur?

Nä nu ska jag ta en kopp te o sticka fördigt detta paret skaft o vänta att Bygglov ska börja, vi ses kanske före jag uppdaterar mig nästa gång.......!!! Kramisar till alla!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Gardinerna blev verkligen jättefina!!!! Du har det där med sömnad i blodet du!!!

2007-01-24 @ 08:51:56
Postat av: Nina

Jag fick "rapport" av mina tjejer att ni hade handlat fina sker från Ikea !! Idag skall jag komma och kika på grdinerna.....

Postat av: Sussi

Stackars killen, finns d inget han kan få mot alla dessa utslag??

2007-01-26 @ 08:08:11
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Linda

Jättefina gardiner!
Vilken snäll syster du har :)

2007-01-27 @ 09:14:06
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: elli

Träffade din gravida dotter och hennes kille på Barnens Hus igår. Åh, vilken fin liten kula hon hade på magen!!!

2007-01-27 @ 10:10:12
Postat av: Lotta

gud vad soffi är gullig med magen, blev helt tokig när jag såg henne.. :)

2007-01-28 @ 19:33:52
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Anki

Kul att du också uppdaterar ibland:)

2007-02-01 @ 09:34:02
Postat av: elli

Uppdateringsdax!!!!!

2007-02-06 @ 20:46:27
Postat av: Sussi

Oki, då packar jag för innegympa :)
Du - hör m din vackra dotter, hon är ju jättebra på att fixa fin blogg! Skulle hon inte fixa en till dig!??
Annars är d bara att säga te om du vill ha lite hjälp ;)

Ha en go dag,
Kram!

2007-02-08 @ 12:57:52
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback