Party,party....

Vi har firat farmor i dagarna 2, var där i lördags och satte upp 2 markiser som vi köpt åt henne o farfar, oj vad så lite var uppskattat!
Där vart vi bjudna på kebab o klyftpotatis, smaskigt som vanligt, efter maten gick jag o svägerskan på promenad i byn, vi kom till ett hus som stått tomt i flera år, där skulle vi titta in i fönstren på baksidan o blev rejält skrämda av mina ungar (den stora o deras kusin+ Anna o Anton)som stod där när vi gick runt hörnet, herregud vad vi skrek o hotade att slå dom. Men vi spankulerade vidare bakom ladugården som fanns där och jag hittade ett par jättefina pardörrar där, ska ringa tilll dom som äger stället o höra om man får köpa dessa dörrar.
Efter denna upplevelse så gick vi upp på Lammasvara berget som ligger alldeles bredvid farmor hus i Keräsjänkkä, inte hade jag några klättrar skor på mig inte utan jag fick gå i birkenstock tofflorna och bara det var en pers i sig, men väl där uppe så hade man en fin utsikt. Neråt gick det långsammare, för det var halt så idag har man träningsvärk i muskler som man inte visste att man hade. Söndag var vi tillbaka hos de äldre, för mer främmande skulle komma o de behövde hjälp o visst ställer man upp!
Denna vecka som kommer är bokad för en massa ex. tisdag p-möte, torsdag valutbildning i stan och söndag jobba som valförättare på K-G hallen, så kom och lämna Era röster till oss!!!!!
Nä nog om detta ska ta mig en kopp te för det gör ont i halsen, vi syns o hörs alla bloggare!
Kajsa kommer du ihåg vadet????

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vi kommer å röstar! Har ännu inte bestämt mig för vad... :/

2006-09-11 @ 20:10:55
Postat av: aegnes

kommer åxå å röstar, men inte hos er, jag ksa lämna min röst i mlund. har inte heller bestämt mig för vad men jag gjorde en test på expressen. där blev de kristdemokraterna..... vet inte om jag ska följa det rådet.

2006-09-11 @ 20:21:00
Postat av: kajsa

Jag glömmer INTE att jag "vann" vadet...fisk eller kött?

2006-09-11 @ 21:10:00
Postat av: Annika

Vem sak man rösta på....det är frågan! :-D

2006-09-12 @ 14:41:48
Postat av: Anki

Ja jag ska rösta men inte hos er:)

Postat av: häxan1

Har redan röstat, åker bort på lördags.
Man MÅSTE ju göra sin BLIKT?

2006-09-13 @ 20:56:11
Postat av: Karolina

Bah!
Ni tyckte att det var skoj när vi skrämde er! :D

2006-09-14 @ 17:09:35
URL: http://cruz.webblogg.se
Postat av: elli

Men så trevligt det ska bli i morgon!!!! Val och dessutom smörgåstårta!!!!

2006-09-16 @ 09:56:25
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: kajsa

Jag har två st i kylen....

2006-09-16 @ 17:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback