Huga va kallt!

I början av veckan hade man ju förmånen att få åka med Antons klass till Jakobstad, "herregud" vilket mottagande vi fick, man kände sig som en kunglighet, de hade flaggat för oss på några skolor som vi besökte och kanonsalut 3 stycken till antalet fick vi när vi besökte Oravais slagfält. Jättefin guidad tur och kunnigt folk som kunde berätta så att ungarna hängde med!
Ungarna var jätteduktiga inget gnäll o bråk utan de uppförde sig jättebra, lite högljutt var det i buss och i stugan innan sängdags, suveräna ungar!
Håller på att förbereda inför dop nästa lördag, har lovat att baka lite fika, Sofia älskar "potatisbakelserna" så jag ska göra några stycken plus några pajer!
Var på Säästö Tex igår och hittade en fin klänning och annat smått och gott åt prinsessan, längtar redan till lördag!
Annars så händer det inte så mycket, syster min har kommit hem från Kreta och var jätte brun och glad men lättad för det hade varit jättevarmt, nu har man någon att prata med det var lite torftigt med detta när de var borta! Men nu är ordningen återställd som man brukar säga!!!!!
Nu ropar Anton att filmen i tv 1000 börjar, så kära bloggisar vi ses!!!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Vad kul resan verkar ha varit.
Trevlig Helg!!

2007-09-07 @ 20:46:17
Postat av: Kajsa

Lydia tyckte att det var intressant med historia så nu ska hon låna eller köpa en historiebok...
recept på potatisbakelser skulle sitta fint...

2007-09-08 @ 08:34:10
Postat av: Karolina

Jag vill ha potatisbakelser när jag fyller år också!

Postat av: Kajsa

Hallå!!!! Receptet vill jag ha och din dotter vill ha bakelserna!!! Tänk att vi hade rätt när vi klämde och kände...hihihi...

2007-09-13 @ 22:42:50
Postat av: Nina

mumsigt gott med potatisbakelser...ett tag sedan jag idats göra sådana:(

2007-09-14 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback