Uppdatering!

Bara en liten uppdatering!
I söndags så var vi och firade min mor på hennes födelsedag.
På morgonen så ringde Sofia och sa att de kommer först till oss och Ni ska veta vilken glädje jag kände i mitt bröst!!! Tänk att få hålla lillan extra många gånger innan gammel mormor och mammas moster!!!
När vi komm till mor o far så fick vi god mat och fika och sedan var det brännboll som gällde för hela slanten, så dessa dagar efter så har jag tränings värk på ställen som man inte haft förut.
Ska bara jobba en vecka efter midsommar och vad jag längtar, tänk att få fara till Lule precis när man känner för det....
Just nu har vi"bara" 8 barn på frillo( sitter på min rast och uppdaterar mig)!
Nu tar rasten snart slut!
Ha en trevlig och glad midsommar alla som läser bloggen!

Äntligen är väntan över!!!

Äntligen är våran väntan över!
I torsdags så blev vi morföräldrar till en liten tjej vid namn Tindra, allt gick bra och fort....
När jag steg upp på morgonen i torsdags så kollade jag mobilen och märkte att jag fått sms av svärsonen att nu var de på förlossningen, oj vad man var spänd! Så vid 8 tiden så ringer Sofia och säger att det blev en tjej, det hade gått fort, vattnet gick vid 2 tiden på natten och hon är född 05.10 på morgonen, mina tårar sprutade så lycklig var jag(de rinner nu oxå, när jag sitter och skriver detta) hela buss resan till Luleå(teknikens hus) så satt jag i telefon eller sms:ade, den lilla tjej som jag satt med(Ebba) frågade hur det var? För hon såg ju tårarna rinna mest hela tiden och tyckte att bilden på babyn var fin, förresten så gick telefonen runt i bussen så att alla fick se henne. Hon är då så lik svärsonen!
Detta är det bästa som hänt näst efter de egna barnens födslar!
Sitter och väntar på att resten av familjen ska vakna, så att vi kan åka iväg till Luleå, kan Ni fatta att jag har väntat så här länge med att fara dit o titta på underverket!?
Skulle sätta in en bild från mobilen men det funkade inte, så jag ska be Karro om hjälp när vi kommer från Luleå!
Tack alla för gratulationerna och alla kramar!
Ha en fortsatt bra dag, för det tänker jag och min familj ha!!!!!

Vi var på väg....

Igår planerade vi att åka till Piteå, men planerna ändrade sig faster kom till oss istället med alla 5 hundarna.
Anton var på discot igår o tyckte att det var roligt, när jag skulle hämta honom så såg jag o många andra att H o S: getter var på rymmen, ringde o sa detta då hämtade Kalle o S hem dom i kombin(volvo)o satte dom i stallet! Där blev vi bjudna på smörgåstårta för vi skulle fira att vi hade 7 rätt på travet förra helgen! Kläm på den Ni! Inga stora pengar men ändå!!!!!
Var ut på gården i morse o HERRE GUD vilket väder! Ska så i sålådorna, så vi ses senare!!!
Kramisar till alla nära o kära!
Kajsa: inget ännu!